ЧАНТИ-ШЕДЬОВРИ
Вековното изкуство в нашите ръце
С линията си “Майстори” за Луи Вюитон Джеф Кунс представя един нов, по-артистичен поглед към дизайнерската чанта.
Редактор : / 1582 Прочита 0 Коментара
Снимка: Getty Images/Guliver PhotosКонтекстът: набор от чанти на Луи Вюитон с известния им монограмен принт, заместен от още по- известните платна- репродукции на шедьоврите на майсторите Леонардо да Винчи, Тициан, Фрагонар, Рубенс и Ван Гог.
Създадена от Джеф Кунс като естествено продължение на серията му "Gazing Ball", колекцията разкрива многобройните слоеве значение на този вид изкуство.
"Житно поле и кипарси" (1889) на Ван Гог в поредицата "Gazing Ball" на Джеф Кунс
Както артистът обяснява "Тициан, Фрагонар, Рубенс, да Винчи и Ван Гог са канони в историята на изкуството, но също така са и част от нашето артистично днк"... Абсолютно! Картините също участват и като произведения в серията "Gazing Ball", избрани поради възможността им да "приютят" синята сфера или така наречената "Gazing Ball". Същото се отнася и за дизайна на чантите -имената на художниците се вписват толкова съвършенно в произведенията, колото и синята сфера.
Във философията всичко е базирано на светлина, отражение, размишление и на идеята за трансценденталност. Точно огледалният материал, от който са изработени буквите върху чантите, прави връзката с философията и придава на имената един по- чист смисъл.
В интервю с репортерката Мари Пойнтирие за списание "Madam" той отговаря на следните интересни въпроси спрямо вдъхновението и творческия процес на създаването на това подвижно изкуство:
Джеф Кунс (Снимка: Shutterstock)
- Значи тази аксесоари не са просто част от поредната скъпа колекция, а всъщност носят и философски смисъл?
- Да - и социологичен и всякакъв друг смисъл от хуманитарните дисциплини свързани чрез изкуството.
- Приемате ли колекцията "Майстори" като артистичен проект обърнат и към самия Вас?
- Мисля, че тези чанти са наистина вид изкуство, всъщност, те носят както есенцията на нещо по-висше, по- влиятелно, така и присъствие.
- Мислите ли, че ще бъдат музейни експонати някой ден?
- Те вече са в нашия свят, музеят, в който живеем, който посещаваме всеки ден. Именно чрез ежедневните ситуации може да се въздейства на хората най-много.
- Съвместната работа между изкуството и модата са много актуални в днешно време. Вашият проект подновява ли тази тенденция?
- Бих казал да, защото ние имахме невероятни работни отношения. По време на сътрудничеството си с Луи Вюитон забелязах отдаване на целта да се разгърне пълният потенциал на материалите и точно това е нещото, което прави създаването на поезия чрез платове възможно.
Със започването на концептуалният процес, ние заедно взехме няколко трудни избора. Например, направихме подобрения върху бляскавия завършек на буквите, които първоначално бяха прекалено матови, за да им придадем по-огледален гланц. По-късно интегрирахме едно по едно и характерните за Луи Вюитон цветя, усъвършенствайки иновативната техника интарсия.
"Момиче с куче" на Фрагонар в поредицата "Gazing Ball" на Джеф Кунс
- Чувствате ли, че вие осъществявате връзката между тези исторически автори и обществото, между миналото и настоящето?
- Като артист, аз винаги съм искал да участвам в такъв тип диалог. Също така колкото по-възрастен ставам, вече и родител, все повече се свързвам с работата си. Винаги съм знаел, че имам нужда от нея, за да стана по-добър артист, по- добро човешко същество. Така че да, отдавна чувствам отговорността да се заема с някакъв вид културно обучение. Автоматично ми се иска да споделя информация с хората околко мен, а сега тя достига и до по- обширна аудитория.
Смисълът на живота е начина, по който го правиш по- добър за себе си и за хората около теб.
Савина Чергарова
"Лов на тигри и лъвове" (1617-1618) на Рубенс в поредицата "Gazing Ball" на Джеф Кунс