Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Коментари

Филмът "Вчера" - 30-годишен спомен за едно продължително настояще

ВЕЧНИТЕ ТЕМИ В ИЗКУСТВОТО

Филмът "Вчера" - 30-годишен спомен за едно продължително настояще

Премиерата му е през 1988-а, но сюжетът ни връща в 60-те

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Най-хубавият български филм за всички времена.

Силно преоценен филм.Никога не съм го намирал за актуален.Даже когато го гледах за пръв път през деветдесетте години, когато учех в езикова гимназия, героите и сюжета ми бяха абсолютно чужди.Филма не ме увлече по никакъв начин.И предателството и приятелството са плоски, фалшиви, надути и префърцунени.Сбор от клишета.Единствено музиката се запомня от целия филм.

в крайна сметка България си остава бедняшкият дом с най слабият и незначителен бизнес за Европа,където криминални бизнес структури от елита на БКП подчинена на КПСС са днешните владетели разбира са под различни партийни бизнес цветове на дъгата!българският елит е неспособен и неадекватен на сегашните времена!Мисля ,че днес трябва друг адекватен,зрдаво мислещ,прагматичен елит,който да направи Българската територия добро място за живот на нормалните българи!Елитът от времената на бившето БКП не струва днес и о,ооооо usd ,на съвременнната пазарна конюнктура и това е днес проблемът!

Този филм е не само пропагандон, но и доста тъп, противен и зле направен. Всички се изживяват, като некакви англичани, загатване за некъф нов елит беше явно, но както се виде: не ‘фана декиш.

Другарю, гладайте тогава бат съргей в "На секи..." с Анжел Вагенщаин и не се изхождайте както редник радев.

Всъщност, преосмисляйки посланията на филма, облечени в метафористичност, се извинявам за прибързаното изказване. Филмът си е чудесен и даже в статията е загатнат паралелът с действителността - дъщерята на посланника в Лондон и кво става с нея после. Филмът беше за затвореното в ингилиско училище бъдеще на България. Извинете още веднъж за оплюването!

Този филм е не само пропагандон, но и доста тъп, противен и зле направен. Всички се изживяват, като некакви англичани, загатване за некъф нов елит беше явно, но както се виде: не ‘фана декиш.

Някои може ли да помогне. Тьрся името на два филма. Единия с Слабаков играеше като баща на некьв художник с жена учителка в некьв мальк град. Другия беше за некьв шофиор на такси кьдето детето му имаше нужда от лекартво и тои треваше да напише характеристика ма колега за да стане тираджия и оня шетехе да му го осигори.

1)Баш майстора бащата на художника 2) Баш майстора тираджия

Не отидох на Училище. Просто отидох да изгледам "Мелъди". Щяха да ми намалят "Поведението" по този повод, а пък Директорът взе, че разпореди да отидем да го гледаме в часовете по Литература. Просто му разказах, какъв филм съм гледал. И колко е близък до нашето ученичество, нищо, че е английски. За МУЗИКАТА няма да говоря - Бий Джийс и Кросби.... Толкова хубав филм. Това беше май през 1973 година. Алън Паркър.Той едва ли има нужда от специално представяне. Неговите филми отдавна са го превърнали в култов режисьор. “Среднощен експрес”, “Пилето”, “Пинк Флойд: Стената”, “Ангелско сърце” са само част от шедьоврите на киното, които промениха представите и възгледите на няколко поколения. Какво "Вчера" ...просто не мога да разбера ...

Play the Crosby, Stills, Nash & Young Quiz on Melody Facts  "Teach Your Children" You, who are on the road must have a code that you can live by. And so become yourself because the past is just a good bye. Teach your children well, their father's hell did slowly go by, And feed them on your dreams, the one they pick's the one you'll know by. Don't you ever ask them why, if they told you, you would cry, So just look at them and sigh and know they love you. And you, of tender years can't know the fears that your elders grew by, And so please help them with your youth, they seek the truth before they can die. Teach your parents well, their children's hell will slowly go by, And feed them on your dreams, the one they pick's the one you'll know by. Don't you ever ask them why, if they told you, you would cry, So just look at them and sigh and know they love you.

Мухахахах! Кой не скача е червен!

"Чe тя e eднa - цялaтa иcтинa! Aз нa тoвa ги yчa вceĸи дeн. Чe вcичĸи дeцa ca paвни - пoнe дoĸaтo ca във yчилищe!" - личи си скритият комуняга, който е писал сценария...да ви светна нещо - децата не са равни в училище, има умни и способни, има и отчайващо тъпи и некадърни (и тогава са били 80% налице)...филмът замазва истината, както се прави и сега политическата коректност и либералната лява идеология

Помня когато го гледах през 88 ма . Усещането беше за нещо гадно , усещаше се това което се появи само след 1 година - духа на СДС . Филмът беше отрицание на всичко , което беше наша кауза - някакъв протест , отричане , заплаха към нашата идеология ... Е , ето ги резултатите след 30 години .Показателно е , че и самите артисти остаряха гадно като некви карикатури , израз на загниването типично за капитализма . Иван Андоонов е мръсник , трябваше да го свитнат още пре 60 те , предател .

от гледна точка на сценарии, актиорско маисторство, монтаж... просто ужас и типична бьлгарска немарливост. Дали е имало такива хора и кои са били те или кькво са правили не ме интересува защото резултатите се виждат в 2018...

хубав ненаучно-фантастичен филм

Велик филм,не знам колко пъти съм го гледал в годините!Част от великото българско кино от "онези "времена. Постановка,музика,сценарий,актьори....класа! "Всичко е любов ","Господин за един ден ","Маргарит и Маргарита ","Опасен чар","Оркестър без име "......и още десетки наши филмови икони.

Най-издържаният в професионално отношение бълг. филм е комедия: "Специалист по всичко". А най-слабите в професионално отношение бълг. филми са днешните. Проблемът на съвременното бълг. кино е, че няма режисьори, които да покажат на актьорите какво трябва да правят пред камерата. Цялото актьорско ображОвание е сбъркано в основата си. Бълг. актьори не могат да се превъплатят в образите, които изпълняват и зрителят вижда незнам-си-кой актьор, а не образа от филма! Бълг. актьори играят себе си и ртезултатът е пълна халтура. Защо никой не смее да каже истината, а, както казваше Станислав Севриев: Проблемът на българина е, че не престава да си дава добър пример чрез самопохвалване (или в този смисъл). Как може да гледате чужди професионално направени филми, и да не се усещате за собственото си професионално битие?! Каква е тази тотална липса на автокритика и автооценка!

Филмът е особено интересен за онези, които са прекарали 5 от най-хубавите си год. в тази сграда. Дир-а, това действително е сграда на Семинарията, но в нея преди това се помещаваше до 80-те год. на м.век Пловдивската английска гимназия! Едновремено у-ще и пансион. (Един от випуск 1971 г.)

Освен местоположението, нищо друго не е автентично. Взаимоотношенията са абсолютен фейк.

Филм правен с пари на БКП, поставящ "въпроси" уж за самата БКП. Перестроечни измислици.

Днес за разлика от "вчера" половината народ е неграмотен и оскотял от бедност и мизерия. Включително актьорите от филма. Има да го търсим "вчера".

Актьорите не ги мисли, те финансово са много добре, за халтурата, която предлагат. И данъци не плащат, но после няма да пропуснат да ревнат за държавна пенсия от мин.700 кинта.

За мен този филм винаги е едно мрънкане на хора на които всичко им е било дадено наготово в живота. Абсолютно претенциозен и нестойностен филм.

не знам какво го хвалят чак толкова.

Това е един от много малкото бълг. филми, които стават за гледане!

Документален филм от 2004 на Фернандо Езекиел Соланас,"История на едно разграбване" / “Memoria del Saqueo” /, на Аржентина след 1945-та година, е заглавие подобно на филмът "ВЧЕРА". Обаче след 1988 година в България действа и "ПРОГРАМА ЗА ИЗТРЕБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД" чрез ХУМАНЕН ГЕНОЦИД = чалгизация + циганизация, а не само БЕЗСКРУПУЛНОТО РАЗГРАБВАНЕ от наши чужди душмани.

Много въпроси зададе на глас. Защо "Страхливо започваме живота си..."? Как ни смачкаха така, че уж ни казваха в училище как говорели достойните хора, а никой не смееше да бъде достоен в живота? Защо непрекъснато ни говореха за герои, а тук не се роди някой Брадли Манинг?

Да прочете и осмислите много книги, да не приемате нищо за дадено, да търсите и да мислите със собствената си глава. Нищо не е такова, каквото изглежда и се внушава. (Не е лошо да изгледате отново филма "Матрицата" - най-вече 2 част!).

мислите, че не го правя и без Вашия съвет? Мислите, че одобрявам запада, защото споменах Манинг? Всъщност смятам, че оттам дойде голямото зло, но все пак - там не ги смачкаха така. Да, лъжат ги и ги приспиват, повечето спят в Матрицата, но има будни, а тук всички сме будни, но парализирани. Ние виждаме истината, знаем кое е правилно, но нямаме силата да защитаваме духовните си ценности.

Оставете го Манинг и Запада! Правилно си задавате въпроса! Човек за всичко трябва да се бори, а нер да се оплаква! Приказката за "Тримата братя и неволята" неслучайно е с бълг. произход! Онова, което се получава наготово, бързо се губи и е със съмнителна с/ст. За да настъпи промяна предусловието е всеки един да започне да мисли "правилно", т.е. да се ориентира в обстановката и да си задава правилните въпроси, за да получи верните отговори! Когато човек мисли прчавилно, той и действа правилно. Какво е истината?! – От практическа човешка гледна точка, истината е онова, което опровергава видимата рреалност. Ето, започнете оттук...

Кого са смачкали, децата на работещите в ЦК на БКП и журналисти в "Работническо дело", ами нали тези гимназии са били създадени за тях, Владо Даверов представя всъщност немската гимназия в Ловеч, но по времето на филма вече имаше езикови гимназии във всеки град, а най-престижните бяха английските.

А подобни истории има в много английски филми за престижните колежи и университети, защото трябва да свикват с трудности и предателства, за да могат да се преборят с тях после в реалния живот.

имаше ли ги несмачканите? Да, филмът е за техните деца, но репликата "страхливо започваме живота си" я казва обикновеното момче сред тях. Не мога да оставя Манинг. Той е един от малкото днес, който направи това, което всички мислим за правилно. Ето Вие мислите, аз мисля, но той действа. Това ни липсва на нас двамата. Ще го кажа за себе си - аз мисля правилно, но не действам правилно. Защо? От страх какво ще ми струва това. Изобщо не можем да оставим запада, защото те са нашите братя по оръжие. Нашите политици са като техните политици, но народите са като нас. Ние сме заедно в бедата и трябва да бъдем заедно в борбата. А това, което наричате видима реалност е просто лъжа. Когато виждате нещо, истината е това, което виждате, но в повечето случаи в днешния свят ние не виждаме, нас ни информират - и ето я лъжата.

Не е Брадли, а Челси Манинг...

което с цялата честност, присъща на младостта, изненадващо зашлеви големия световен боклук, се казва Брадли Манинг. А цената, която плати за този лукс, който малцина имат смелостта да си позволят, беше не да го убият, защото и най-елементарните щяха да разберат, че той е герой, а да го унижат и лишат от човешко достойнство. И той я плати. А най-елементарните мислят, че той е Челси Манинг. Това беше целта. Но има и такива, които знаем кой е той и няма да забравим какво направи, макар че за него няма да напишат книги и Холивуд няма да направи касов филм, защото не стига да бъде унижен, най-важното е да бъде забравен.

Календар