Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Съботен следобед в Старозагорската опера

ПОД ЛИПИТЕ

Съботен следобед в Старозагорската опера

Деси Стефанова в ролята на Виолета в операта „Травиата“ от Верди

Сопраното Деси Стефанова в "Травиата"/Сн.: Държавна опера - Стара Загора

На 17 март от 16.00 часа на сцената на Старозагорската опера, зрителите отново ще имат възможността да преживеят вълнуващата любовна история на куртизанката Виолета Валери и нейния любим Алфред Жермон, разказана от Александър Дюма и гениалния Джузепе Верди в тяхната "Травиата".

В ролята на Виолета ще се превъплъти великолепната солистка на Старозагорската опера сопраното Деси Стефанова. Избрала да осъществи своите професионални мечти именно в Старозагорската опера, певицата бързо печели симпатията и любовта на публиката със своите блестящи дебюти в ролите на Царица на нощта от операта "Вълшебната флейта" на Моцарт, Розина от "Севилският бръснар" на Росини, Джилда от "Риголето" на Верди, Джулия от "Копринената стълба" на Росини, Мюзета от "Бохеми" и Лиу от "Турандот" на Пучини, Микаела от "Кармен" на Бизе и др. Последният дебют-фурор на сцената на Старозагорската опера бе в ролята на Норина от операта "Дон Паскуале" на Доницети.

Деси Стефанова в "Травиата"/Сн.: Държавна опера - Стара Загора

Мечтаната роля на Виолета Валери от операта "Травиата" на Верди идва съвсем навреме в професионалната кариера на Деси Стефанова. Ето какво споделя певицата ден преди изявата си в спектакъла на операта "Травиата" в Старозагорската опера:

"Дебютът ми в ролята на Виолета Валери се състоя през 2014 г. на сцената на Старозагорска опера - точно 10 години след оперния ми дебют на тази сцена в ролята на Царицата на нощта в постановката на операта "Вълшебната флейта" от Моцарт. В тези 10 години се случиха много неща, между които и това да имам шанса да се докосна до един нов поглед върху пеенето като техника и изкуство. Бях около 7 години в Италия и много работих в тази посока, продължавам и до днес, за да мога да се доближа максимално до вокалната техника и естетиката на пеене на старата белкантова школа.

Още

Огнян Драганов: Съизмерваме се с оперните театри в Европа

Огнян Драганов: Съизмерваме се с оперните театри в Европа

Още

Триумф за Веселина Кацарова с "Кармен" на стадион "Берое"

Триумф за Веселина Кацарова с "Кармен" на стадион "Берое"

________________________________

Най-общо казано: школата на Пертиле, Калас, Корели, Лаури Волпи, Бениамино Джили. Това не знам как звучи за останалите, но за мен се оказа превратен момент от изключителна важност за бъдещото ми развитие като певица. Тук трябва да кажа, че за първи път усетих при дебюта си в ролята на Виолета тази естественост и лекота, които дава този начин на пеене. "Травиата" бе лично за мен едно огромно израсване като певец и артист.

Сн.: Държавна опера - Стара Загора

Виолета Валери е един много сложен образ - и като пеене, и като драматизъм и психология. Много често се казва, че тази роля трябва да се изпълнява от два сопрана - единият да пресъздаде тази бравурност, на моменти кокетна закачливост на героинята в първо действие, когато виждаме Виолета - най-популярната и пленителна куртизанка на Париж по онова време, да се носи "по гребена на вълната" на житейските удоволствия и разкош. Тя живее ден за ден, опиянена от моментните сладости на живота. Но дали това е истинската Виолета....или просто една маска....Под тази привидна безгрижност откриваме една много нежна и чувствителна душа, която си позволява "лукса" да се влюби, да разтвори сърцето си за една голяма, всеизпълваща, изпепеляваща любов. Както пише Дюма в романа си "Дамата с Камелиите", по чийто сюжет е либретото на операта,"

В това момиче човек откриваше девицата, която случайно е станала куртизанка, и от друга страна, се виждаше, че малко е необходимо на куртизанката, за да бъде най-влюбената и най-чистата девица". Но тази любов се оказва невъзможна. Тя е в пълен разрез с порядките на обществото по онова време и по-нататък в операта виждаме целия този драматизъм, огромното страдание на Виолета, която жертва любовта си. Болна от туберкулоза, тази любов е единственото хубаво нещо в живота й и тя трябва да се откаже. Ето тук в музиката, в пеенето идват съвсем други цветове, един дълбок драматизъм. Затова е толкова сложен и труден образ. Но на мен точно това ми харесва, това е част от живота. Обожавам тази роля. Толкова е истинска!"

На 17 март Деси Стефанова ще си партнира в спектакъла на операта "Травиата" с тенора Николай Моцов - в ролята на Алфред и Иван Кабамитов - в ролята на Жорж Жермон. Участват още солистите Емилия Джурова, Християна Христова, Теодор Петков, Любомир Петков, Игнат Желев, Иван Колев, хор, оркестър и балет на Държавна опера-Стара Загора. Спектакъла ще дирижира италианският диригент Томазо Плачиди.  

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Изложба "Избрано" - живопис, графика, акварел от 19 март до 26 април 2024 г.

Галерия "Икар "отбелязва 25 години на своята мисия да популяризира в страната и чужбина съвременното българско изкуство

"Ден на европейските автори" ще бъде отбелязан в 40 държави на Стария континент

Официални представители на инициативата за България, определени от Европейския писателски съвет в Брюксел, са Неда Антонова, Боян Ангелов и Анжела Димчева

НОВА ГЕНЕРАЦИЯ с бутиков концерт на 20 март в "Строежа"

Само 300 души ще могат да гледат бандата на живо

"Разпад и съпротива" – на 14 март ще се проведе четвъртото издание на Streaming Generation

Сценичните интерпретации тази година са дело на едни от най-обещаващите млади режисьори – Владислав Стоименов, Кристина Беломорска и Ростислав Георгиев, които експериментират с текстове от Станислав Стратиев и Радой Ралин