МАЙСТОРИ НА ЧЕТКАТА
Откриха страница от вестник под картина на Пикасо
Находката допринася да се изяснят обстоятелствата около създаването на творбата "Майчинство на брега на морето"
Редактор : / 6151 Прочита 0 Коментара
Пабло Пикасо със съпругата си Жаклин Рок (най-вдясно) (Снимка: Getty Images/Guliver Photos)С помощта на инфрачервена термография изследователи откриха страница от френски вестник под повърхността на картина на Пабло Пикасо, съхранявана в японски музей, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
29 септември 1955 г. Пикасо в своята вила в Кан (Снимка: Getty Images/Guliver Photos)
Находката допринася да се изяснят обстоятелствата около създаването на творбата "Майчинство на брега на морето" от синия период на прочутия испански художник.
Картината "Майчинство на брега на морето"
Платното на Пикасо се съхранява в музея "Пола" в Хаконе, Япония, и се очаква да бъде предоставено на музея "Орсе" в Париж за периода между септември 2018 и януари 2019 г.
Откритието е направено от Джон Делейни от Националната галерия за изкуство във Вашингтон съвместно с Кейко Имаи, уредничка в японския музей.
Фрагмент от картината "Майчинство на брега на морето"
Сканирайки картината, изследователите почти незабавно са открили вестникарския текст под нея. За да идентифицира произхода му, Кейко Имаи е проучила архивите на френския всекидневник "Журнал", на който Пикасо е бил редовен читател.
Така уредничката е попаднала на публикация от 18 януари 1902 г., съответстваща на видимия под повърхността на картината текст.
Съдейки по датата на вестникарската публикация, Пикасо е нарисувал картината в Барселона, след като се мести в испанския град от Париж в началото на януари 1902 г.
Пикасо със скулптура на коза във вилата си (Снимка: Getty Images/Guliver Photos)
Причината за наличието на страница от вестник под картината остава неясна. Специалистите допускат, че художникът я е използвал, за да покрие предишни пластове, преди да нарисува нова или финална композиция - практика, до която Пикасо е прибягвал често.
Пикасо на Френската Ривиера (Снимка: Getty Images/Guliver Photos)
Благодарение на технологията изследователите са получили и по-детайлно изображение на друга композиция под повърхността на картината - жена с чаша абсент, която е идентифицирана при предишни изследвания.