Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Реквием като възкресение, сцена като птица и концерт като интимен разговор

КЛАСИКА

Реквием като възкресение, сцена като птица и концерт като интимен разговор

Йордан Камджалов, Genesis Orchestra и Музикална лаборатория за Човека ще „разбият“ всички клишета, свързани с „Реквием“ от Моцарт в Пловдив на 26-ти март

Йордан Камджалов, диригент

Броени дни остават до концерта на Маестро Йордан Камджалов и Genesis Orchestra, които заедно с хоровия формат на "Музикална лаборатория за Човека" с диригент Мая Василева ще представят едно уникално музикално пътуване между живота и смъртта, към възкресението.

След повече от 200 години, след безброй изпълнения в България и по света, "Реквием" ще разтърси гр. Пловдив под палката на сочения за един от най-добрите диригенти на своята генерация - Йордан Камджалов. Предсмъртното произведение на Моцарт ще звучи в зала "Колодрум" на 26 март 2017 г. и ще въвлече публиката в мистерията на погребалната меса на гения, която оставя едно недовършено послание във вечността. Послание, което всеки да открие и довърши сам.

Реквием като философия

"Реквием" е философия за тъмния път от страдания, които могат да бъдат осветени от молитвата и да блестят чрез музиката, където Моцарт е вечно жив. Историята се случва през 1791 година, когато той започва да пише фундаменталната си свещена погребална меса, но по време на композирането споделя опасенията си, че няма да живее още дълго и чувства, че пише Реквием за собствената си смърт. Мистичното преживяване, което е Mоцартовата меса, идва и от факта, че заради смъртта на автора, тя остава недовършена и същевременно даваща надежда за вечен живот на всеки, който е чул красотата на музиката в нея.

Така "Реквием" се превръща в последното произведение от Волфганг Амадеус Моцарт, чиято премиера е няколко дни след смъртта му. Маестро Камджалов, който често е описван като експериментатор, ще се осмели да въведе публиката в това много интимно пространство - в творческата лаборатория на гения, осъзнаващ своята смъртност, но и докосващ вечността. Това ще стане чрез "музикално въведение" - формат непознат за българската аудиория, но обещаващ да я завладее докрай, чрез изваждането и интерпретирането на ключови симовли, фигури, формули и картини от произведението с цел създаване на условия за по-дълбоко и качествено преживяване и разбиране на мултипластовата му природа.

Класика, която провокира

"Реквием" в Пловдив ще бъде изпълнен по начин, който обещава да разбие традиционните представи за класически концерт - със сцена, поставена в центъра на спортната зала, която дава 360-градусов поглед към хора, оркестъра, солистите и диригента. Самата сцена ще бъде изградена под формата на птица, символ на окриляващата сила на музиката, на един полет към безсмъртието, към възкресението.

Предконцертни диалози - интимна среща с публиката

Повече за уникалния формат на концерта ще разкаже самият маестро Йордан Камджалов по време на т.нар. "Предконцертни диалози" - още един уникален за България формат, въведен от самия него за среща с публиката преди концерта. Събитието ще се проведе на 20 март 2017 г., от 18:00 часа в ДК "Борис Христов", Голяма конферентна зала, гр. Пловдив, и е отворено за всички, които искат да се докоснат за малко до магията на "Реквием" преди да и се отдадат напълно на 26 март, 19:00 часа, зала "Колодрум".

От Пловдив до целия свят

Концертът ще бъде записан и излъчен онлайн на живо чрез метода лайвстрийм, по подхода на берлинската филхармония.

Календар

Препоръчваме ви

James Bond - Live in concert с Милица Гладнишка и Рут Колева

Софийската филхармония под палката на Найден Тодоров разкрива тайната на Холивудските оркестри в концерта на 18 февруари в зала "България"

Quarto Quartet с Танго спектакъл на Свети Валентин

Виртуозните Кварто след успешния гастрол пред швейцарската публика в зала "Гьотенаум" / Базел/, с концерт на 14 февруари в зала "България"

Максим Венгеров идва в София за „Европейски музикален фестивал“ 2018

На 30-ти март руският цигулар ще открие фестивала с Концерт за цигулка и оркестър от Йоханес Брамс

Александрина Пендачанска като Виолета от "Травиата" на сцената на зала 1

Хендел, Моцарт и Росини допълват Вердиевия репертоар на певицата

Студио 5 започна 2018-а с нов проект, насочен към млади музиканти

Столичният клуб със седем годишни традиции в реализирането на музикални събития на живо, стартира през месец януари своят проект "Дебют"

Радиосимфониците с френски концерт, посветен на 100-годишнината на Дебюси

Том Уудс ще дирижира произведения на Дебюси, Равел и Сен-Санс