МЕЖДУ СЕНКИТЕ
Момчил Цветков - пастел, малка пластика и керамика в Галерия "ЛИК"
Изложбата може да се види от 16 октомври до 5 ноември 2024 г.
Редактор : / 167 Прочита 0 Коментара
Момчил Цветков - пастел, малка пластика и керамика (Източник: Галерия "ЛИК")ГАЛЕРИЯ "ЛИК" представя МОМЧИЛ ЦВЕТКОВ изложба пастел, малка пластика, керамика от 16 октомври до 5 ноември 2024 г, откриване 16 октомври /сряда/ от 18.30 ч.
Момчил Цветков е роден 1960 г. в гр. София. Завършва Художествена академия през 1983 г., специалност керамика при проф. Венко Колев.
В България има 12 самостоятелни изложби и участия в много общи.
1992 г. и 1993 г. в гр. Дортмунд - 2 изложби
2023 г. - изложба в Тел Авив
2023 г. изложба в Сградата на Европа в София
Творби на Момчил Цветков има в Национална галерия в София.
Момчил Цветков - пастел, малка пластика и керамика (Източник: Галерия "ЛИК")
Два паметника за спасяването на българските евреи в Тел Авив и в София.
Бюст-паметник на Георги Кондолов в Царево. В Дряново на арх. Пенчо Койчев.
"Искам да отправя отново взор към твореца Момчил Цветков и неговите образи на жените. Любовта между мъжа и жената са сякаш архетипи в палитрата на вдъхновението му. Преплетени тела, обвързани в танца на любовта изплуват и от живописните му платна - "Еротика", "Докосване", "Първа любов".
Тези тела се появяват, както в бронза, така и в керамичната му скулптура. Хармонията на двойката и докосването помежду им демонстрира осъзнатата чувственост на автора, зарядът, които носи в душата си. Въпреки динамиката в творчеството му се забелязва една застиналост на образа, сякаш времето е спряло и е запечатало един уникален миг от непреходността.
Цветовите тоналности, които използва автора още повече засилват усещането за един неподвластен миг. Металните повърхности на метализираните глазурни покрития, обливат и предпазват формата, пречупват дори светлината, като не позволяват нищо да проникне до същността и сърцето на идеята-образ. Темата за майчинството, спасяването, чувствата на вяра, горделивост и кокетност, на семейството, като едно единно цяло, са част от темите на твореца, с които умело борави.
Oсновният инструмент, който използва е играта между сенките - на прастарата тъмнина в светлина. Острите ъгли привличат светлината и чертаят линии след линии, водят погледа към детайла, внушават една изтънчена линеарност в обема."
Елена Виденова