"ТЕАТЪРА-ГОРДОСТТА"
Силвия Лулчева и Асен Аврамов ще водят театрални работилници на "Сцена на кръстопът"
Тази година международният театрален фестивал в Пловдив започва на 11 септември, когато ще бъде почетен патронът и основател проф. Стефан Данаилов, и ще продължи до 21 септември
Редактор : / 675 Прочита 2 Коментара
Силвия Лулчева (Снимка: BulFoto)Две любопитни театрални работилници - "Смеха на сълзата" със Силвия Лулчева и "Думи в действие" на композитора Асен Аврамов, включва тазгодишната програма на фестивала "Сцена на кръстопът", съобщават организаторите.
Тази година "Сцена на кръстопът" започва на 11 септември, когато ще бъде почетен патронът и основател проф. Стефан Данаилов. След това ще бъде открит барелефът, поставен на фасадата на Камерната зала на Драматичния театър в Пловдив, която вече носи неговото име.
Фестивалът продължава с поредица от събития - премиери на книги, прожекции на филми, дискусии, в периода до 21 септември, когато е официалното закриване със спектакъла "Аплодисменти за Стефан Данаилов" на студентите от последния клас на професора в НАТФИЗ.
Всички прояви, освен спектакъла на закриването, ще са с безплатен вход, но с предварително получени от касата пропуски с цел спазване на противоепидемичните мерки и ограничението за посетители на културни събития. За представлението на студентите на Ламбо билетите ще струват по 10 лева.
Мотото на 24-ото издание на "Сцена на кръстопът" е "Театъра-Гордостта". По традиция своята подкрепа за фестивала дават Министерство на културата и Община Пловдив, както и спонсори.
Ето какво казва за 24-ото издание креативният директор на фестивала Елин Рахнев:
"Театърът е невъзможност, несбъдване, контракция на сълзата или може би всичко, което се е спотаило след времето. Той е онази версия на живота, в която винаги само сънуваш, бълнуваш, шептиш в годините или презареждаш календарите. Той е пристъп на спасение и отчаяние, продължение на усмивката, прилив на нежност и вик, реквизит на тайните и мълчанията ни. Той е пълна, тотална, кардиологична конструкция на тъгите ни, които винаги ще бъдат повече от нас самите. Но и светлина, блян, надежда, опакована в грим, взор към копнежи, упои, към небесното.Театърът е някъде в стъпките на вятъра, в сянката на месечините, в пледоарията на дъжда, в меланхолията на свенливи залези. Но и в нашите неврони, функции, катарзиси, своеволия, депресии, възторзи.
Той е резен, белег, хирургичен прорез в паметта ни, в бъдещето ни. Във всичко онова, което ни предстои, или сме забравили. Театърът е последната и първа версия на цялата ни невъзможност да сме тук или горе. Да сме истински или грешни, чисти или порочни, прелетни или пълзящи. Той винаги ще бъде най-величественото, прелестно, мажоритарно несъгласие с нас самите. Най-очарователната опозиция, измислена на този свят, девствен контекст, всяко наше раждане или умиране.
Театърът е гордост. Гордост през сълза и усмивка, през бурлеската на мечтата, през жеста на вечността към вечното. А зад завесата остават болката, стенанието, кризите, катарзисите, бурите, преждата на сълзата., че сме толкова временни. Но - само зад завесата. Вече двадесет и четири години "Сцена на кръстопът" е стрък, вълна, листо, бряг от тази гордост.
ДА ЖИВЕЕ ФЕСТИВАЛА!"
Всичко за "Сцена на кръстопът" следете - ТУК