ПРЕМИЕРА
Новото танцово представление "Фантастични бъдеща"на Александар Георгиев-Аце пита чие бъдеще живеем днес
Хореографът Александaр Георгиев-Аце представя своя нов танцов проект "Фантастични бъдеща" на 30 май от 21 ч. в Драматичен театър - Пловдив, премиера в рамките на One Dance Festival, и на 4 юни от 19:30 ч. в РЦСИ "Топлоцентрала" в София
Редактор : / 266 Прочита 2 Коментара

Проектът разчита способността към промяна като кинетично състояние, в което преходът е и средство, и смисъл. Замислен е като движение през пейзажи, които променят индивидите, като ги оформят без да ги преобразяват. Фантастичните бъдеща са проекции на съвместно съществуване - хореографска медитация върху възможните бъдеща, създадени за повече от един или двама.
Хореографската работа успява да прекъсне линейната логика на времето и изследва носталгията към бъдещи моменти, които не са преживени, но по някакъв начин има копнеж към тях.
Въпросът, който задава представлението, е чие бъдеще живеем днес. Александaр Георгиев поставя акцент върху възможните други бъдеща, които вижда като неортодоксални, неканонични и неокупаторски. Бъдеща, които празнуват удоволствието като политическа позиция, емоциите като сила и най-вече системи на съвместно съществуване, а не на подчинение. Носталгията по бъдещето е известна като "куиър носталгия", като куиър не се възприема като идентичност, а като политическа позиция, предполагаща динамики извън нормата с различен смисъл в различни контексти.
Във "Фантастични бъдеща" Александaр Георгиев работи с цялото тяло - не само с лицето или с гърба. Публиката е разположена в кръг около изпълнителите, което променя начина, по който тялото комуникира. Промяната влияе на посоката на активиране и на възприемане на движението, като точно тази мултиперспективност е основен слой в хореографията.
"Мечтая за бъдеща, в които не се фиксираме върху идентичности, а върху системи, които празнуват множествеността. Искам да изграждаме общности чрез споделяне на знание, а не чрез капитализация на знанието. Мечтая за фантастични бъдеща, където удоволствието и възпроизводството не са в опозиция.
В изкуството има много различни подходи - от активистки, образователни, еманципаторни, до медитативни. Вярвам, че не трябва да има една истина. Моето отношение се основава на романтизирането на тялото и неговата поетика, и представянето ѝ по достъпен начин за широка публика.
Работя с теми като ануса (като политическа територия), с куиър политиките (като дефиниция за множественост), с емоциите (като друг приватизиран дискурс). Работя чрез въздействието на кинетиката - с предложения, които да разместват перспективи, да прекрояват йерархии и да предлагат това, което официалните институции често не могат да създадат.", добавя той.
В своите перформативни практики Георгиев едновременно мисли от позицията и на изпълнител, и на зрител.
Всяко движение е създадено с ясното намерение да предизвика афекти, да повлияе на настроенията и възприятията на публиката без непременно да разказва история. Той използва кинетики, които са достъпни, разпознаваеми и ритмични подобно на народните танци - повторяеми и заразни, за да позволят по-широко включване и съпреживяване.
"Фантастични бъдеща" е проект, копродуциран от български и испански партньори. Продукцията и хореографията са на Александар Георгиев, а в представлението заедно с него участват още и Дарио Барето Дамас, Катерина Варела и Мартин Лос Аркос. Копродуцент на "Фантастични бъдеща" е международният фестивал за съвременен танц One Dance Festival, като това е първото сътрудничество на Георгиев с форума.
Копродуценти са също и РЦСИ "Топлоцентрала" и LAV-C — Лаборатория за живи изкуства и гражданство на Канарските острови.
Проектът се финансира от Кабилдо де Тенерифе, ICDC — Канарски институт за културно развитие и Национален фонд "Култура". Музиката, сценографията и осветлението са специално създадени за проекта.

Лиа Родригес, едно от водещите имена на съвременната танцова сцена, гостува на One Dance Festival
Александар Георгиев е хореограф и артист, който от 2008 г. насам активно работи в полето на танца и хореографията. През 2011 г. Георгиев е отличен с наградата "Маргарита Арнаудова" за иновативна хореография.
Автор е на 12 хореографски творби - наградената с "Икар" THE POWER OF S, HEIDI, Thresholl (in process ""D""), Bareback, Welcome coming, Freshly baked theatre spaces, co-authorship with Snezana Georgieva, When you don"t even care to doubt, CO-series, SCREENSAVER, SCREENSAVER POWER BALLADS, The Echoes of S, Atrás.
Съавтор е на дуги 11 танцови представления, сред които наградената на фестивала Dance Interfaces творба MOONLIGHT, създадена заедно с Dario Barreto Damas.
Съосновател е на международния артистичен тим STEAM ROOM и инициатор на проекта-институция ICC (Imaginative Choreographic Center). Регулярно си сътрудничи с LAV-C, Laboratorio de Artes Vivas y Ciudadanía de Canarias и е част от Lokomotiva - Center for New Initiatives in Arts и Culture (Северна Македония), Interimkultur (Швеция) и PiedeBase (Канарските острови).
Завършва бакалавърска програма по танцов театър в Нов български университет и магистър по хореография в DOCH в Стокхолм, Швеция. През годините е част от редица обучителни програми: NOMAD (2009), DanceWeb (2010/2017), 50 Days Fly Low and Passing Through (2010), SPAZIO (2012/2013) и Critical Practice made in YU program (3rd generation) (2016/2017).