Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Истинските истории от Втората световна война "оживяват" със спектакъла "Косвени щети"

ТЕАТЪР АЗАРЯН

Истинските истории от Втората световна война "оживяват" със спектакъла "Косвени щети"

Спектакълът е по книгата на носителката на Нобелова награда за литература Светлана Алексиевич - "Войната не е с лице на жена"

Актрисата Елена Иванова вече е част от екипа на "Косвени щети" (Снимка: НДК)

Истинските истории от Втората световна война, разказани през очите на жените, ще "оживеят" със спектакъла "Косвени щети" на Международния куклено-театрален фестивал за възрастни "Пиеро". Представлението е по книгата на носителката на Нобелова награда за литература Светлана Алексиевич - "Войната не е с лице на жена".

Фестивалът ще продължи от 24 до 29 септември и цели да подпомогне развитието и популяризирането на професионалното куклено-театрално изкуство, залагайки на вкуса към различните форми и нетипичното, а именно постановки за възрастни в кукления театър.

"Косвени щети" (Фотограф: Мария Цветкова )

След успешния дебют на новото пространство за алтернативни театрални формати на Театър Азарян, сцена Backstage, сега спектакълът "Косвени щети" ще гостува в Държавен Куклен Театър - Стара Загора на 27 септември от 17:30 ч.

Още

Максима Боева: Доброто изкуство не е нито мъжко, нито женско

Максима Боева: Доброто изкуство не е нито мъжко, нито женско

Различните театрални похвати, които режисьорката на спектакъла Максима Боева съчетава, а именно документален и куклен театър, ще пренесат на театралната сцена вълненията и емоциите от времето на войната. Във фокусът ще бъдат жените. Онези жени, които по собствена воля решават да отидат на бойното поле и от отдадени майки и съпруги се превръщат в снайперисти, сапьори, летци... Те се борят на фронта наравно с мъжете. Срещата с кошмарния свят обаче ще доведе до катастрофалния резултат от загубата на личността. Ще пречупи ли войната тяхната женственост? Попаднали на бойното поле с надежда за славни подвизи, за героините не остава нищо друго освен да се борят за собственото си оцеляване, създавайки свой бит и култура.

Режисьор и мениджър на проекта "Косвени щети" e Максима Боева, позната на публиката със спектакъла "Нирвана". Сценографията е дело на Киряна Аврониева, а музиката - на Михаил Шишков-баща.

От този месец към екипа на спектакъла се присъединява и младата талантлива актриса Елена Иванова, вече позната на публиката на Театър Азарян от спектакъла "Кралят елен" на режисьорката Анастасия Събева. Елена се присъединява към досегашните състав на спектакъла Анна-Валерия Гостанян, Анелия Мангърова, Владинелла Кацарска, Дайяна Димитрова, Катерина Стоянова и Никол Султанова, като за известен период от време Елена ще играе ролята на Дайяна.

Междувременно спекакълът "Косвени щети" ще се играе на сцена Backstage в Театър Азарян на 12 септември от 19:00 ч.

Билети за "Косвени щети" на 12 септември в Театър Азарян могат да бъдат закупени тук.

Билети за "Косвени щети" на 27 септември в Държавен Куклен Театър - Стара Загора могат да бъдат закупени тук.

Коментирай 2

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика