Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"В сърцето на машината" взе голямата награда на кинофестивала "Златна роза"

КИНООТЛИЧНИЦИ

"В сърцето на машината" взе голямата награда на кинофестивала "Златна роза"

"Голата истина за група "Жигули" получи Наградата на град Варна за "много добре представен разказ за музикална група, която успява да преодолее различията и да се пребори за правото отново да свири"

Голямата награда на 39-ото издание на фестивала на българския игрален филм "Златна роза" бе присъдена на филма "В сърцето на машината" на режисьора Мартин Макариев (Снимка: БТА)

"В сърцето на машината" на режисьора Мартин Макариев спечели тази вечер Голямата награда на 39-о издание на фестивала на българския игрален филм "Златна роза". При късометражните продукции отличието бе за "Магаре" на Мартин Негрев.

Наградата на град Варна взе филма "Голата истина за група "Жигули" на режисьора Виктор Божинов по сценарий на Ваня Николова и Нели Димитрова.

Призът за най-добра женска роля отиде при Александра Костова за ролята й в "Петя на моята Петя", а за мъжка роля - при Юлиян Вергов  в българо-германската копродукция "Уроци по немски"

При късометражните продукции голямото отличие "Златна роза" бе за "Магаре" на Мартин Негрев (Снимка: БТА)

Ето и пълния списък на Наградите на 39-ия фестивал на българския игрален филм "Златна роза":

Награда на публиката - "Чичо Коледа" - сц. Божан Петрова, Ивайло Пенчев и Весел Цанков, режисьор Ивайло Пенчев, оп. Георги Челебиев

Още

Преди Саша Барън Коен бе Ивайло Пенчев: Режисьорът с набито операторско око

Преди Саша Барън Коен бе Ивайло Пенчев: Режисьорът с набито операторско око

Наградата на гилдия критика към СБФД за късометражен филм - "Мона Лиза" - режисьор Веселка Кунчева, оп. Веселин Христов

Наградата на гилдия критика към СБФД за пълнометражен филм - "Януари" - режисьор Андрей Паунов сц. Алекс Барет, Андрей Паунов, оп. Вашко Виана

Наградата на СБФД - "Рибена кост" - режисьор Драго Шолев, сц.Драгомир Шолев, Емануела Димитрова и Георги Мерджанов

На 39-ия фестивал на българския игрален филм "Златна роза" журито присъди следните официални награди:

Два диплома за конкретни постижения в късометражното кино:

Още

Девина, дъщерята на Зуека: Била съм катунджийско дете

Девина, дъщерята на Зуека: Била съм катунджийско дете

"Хлад" - сц. и реж. Девина Василева, оп. Златан Деков, Борис Деков "за модерно съвременно виждане, което ползва похвати от различни медии".

"Мона Лиза" - реж. Веселка Кунчева, сц. Веселка Кунчева, Мария Станкова, оп. Веселин Христов "за добра находка с минималистични средства, представяща от сатирична гледна точка отношенията между мъжа и жената".

Камен Балкански, директор на Националния филмов център (Снимка: БТА)

Два диплома за конкретни постижения в пълнометражното кино:

Още

Весела Казакова и Мина Милева начело  на журито на „Венециански дни“

Весела Казакова и Мина Милева начело на журито на „Венециански дни“

на Албена Павлова за "Петя на моята Петя", сц. Нели Димитрова, Валентина Ангелова, реж. Александър Косев, оп. Иван Вацов "за много силно присъствие, представящо учител със съвест и достойнство".

на "Жените наистина плачат", сц. Биляна Казакова, Мина Милева, Весела Казакова, реж. Мина Милева и Весела Казакова, оп. Димитър Костов "за екипна актьорска работа".

Награда за дебютен пълнометражен филм на "Петя на моята Петя" сц. Нели Димитрова, Валентина Ангелова, реж. Александър Косев, оп. Иван Вацов "за вечния проблем - конфликта между младия човек, почти дете, и системата, която се опитва да му счупи крилата".

Още

"Петя на моята Петя", посветен на Петя Дубарова, ще открие 24-тия София Филм Фест

Дългоочакваният филм за Петя Дубарова открива 24-тия София Филм Фест

Награда за най-добра мъжка роля на Юлиан Вергов - "Уроци по немски", сц. и реж. Павел Г. Веснаков, оп. Орлин Руевски и за участията му в другите филми на фестивала.

Награда за най-добра женска роля на Александра Костова - "Петя на моята Петя", сц. Нели Димитрова, Валентина Ангелова, реж. Александър Косев, оп. Иван Вацов "за чудесно представяне на млад човек, борещ се с конформизма, авторитаризма и несправедливостта".

Още

Павел Веснаков за "Уроци по немски": Този филм ме накара да погледна към собствените си страхове

Павел Веснаков за "Уроци по немски": Филмът ме накара да погледна към собствените си страхове

Награда за операторска работа на Ненад Бороевич - "Рибена кост", сц. Драгомир Шолев, Емануела Димитрова, Георги Мерджанов, реж. Драгомир Шолев "за успешно използване на медията чрез камера и лещи, за оригиналните кадри и светлинните нюанси, предоставящи един интересен, субективен и стилен подход".

Награда за сценарий на Борислав Захариев - "В сърцето на машината", реж. Мартин Макариев, оп. Андрей Андреев "за много добре разработена тема, засягаща достойнството и избора на човек в екстремална ситуация".

Награда за режисура на Павел Веснаков - "Уроци по немски", сц. Павел Г. Веснаков, оп. Орлин Руевски "за успешно представяне на много болезнен проблем от нашето съвремие".

Още

Виктор Божинов: "Тук сме, живи сме и знаем - няма да е този краят"

Виктор Божинов: "Тук сме, живи сме и знаем - няма да е този краят"

Награда на град Варна на "Голата истина за група "Жигули", сц. Ваня Николова, Нели Димитрова, реж. Виктор Божинов, оп. Антон Бакарски "за много добре представен разказ за музикална група, която успява да преодолее различията и да се пребори за правото отново да свири".

Специална награда на журито на "Януари", сц. Алекс Барет, Андрей М. Паунов, реж. Андрей М. Паунов, оп. Вашко Виана "за силно визуалната, изпълнена с мистицизъм и дълбочина дебютна работа, която е вдъхновена от миналото и гледа към бъдещето".

Още

"В Сърцето на Машината" е напът да промени представите за българско кино

"В Сърцето на Машината" е напът да промени представите за българско кино

Голямата награда "Златна роза" за най-добър късометражен филм - "Магаре", в лицето на продуцента "ИОН Продъкшън" - Мартин Негрев, сц. Ивелина Алексиева, Мартин Негрев, реж. Мартин Негрев, оп. Ребека Найденова "за хуманистична история за самотата на един възрастен човек и неговия единствен безгласен приятел от един изчезващ свят".

Голямата награда "Златна роза" за най-добър пълнометражен филм - "В сърцето на машината" в лицето на продуцента "Форуърд пикчърс ентъртейнмънт" - Александър Пенев, сц. Борислав Захариев, реж. Мартин Макариев, оп. Андрей Андреев "за много добре разказана история на затворници, поставени в невъзможна ситуация, които запазват своя човешки облик и достойнство".

Още

Юлиан Вергов с награда за най-добър актьор в "Уроци по немски"

Юлиан Вергов с награда за най-добър актьор в "Уроци по немски"

Още

"Голата истина за група "Жигули" в топ 3 на българските филми за последните 30 години

"Голата истина за група "Жигули" в топ 3 на българските филми за последните 30 години

Още

 Мартин и Луиза - "диви и щастливи" с кино в сърцето

Мартин и Луиза - "диви и щастливи" с кино в сърцето

Още

"Жените наистина плачат" на 55-то издание на престижния филмов фестивал в Карлови Вари

"Жените наистина плачат" на 55-то издание на престижния филмов фестивал в Карлови Вари

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Завърналите се от МКС руски актриса и режисьор са преизпълнили плана за снимки на филма си

"Много сме щастливи, че всичко приключи толкова успешно, изпълниха не 100 процента, а 120 процента от снимачния план," каза Ернст в ефира на Първи канал

Започна кинофестивалът в Рим

Директорът на фестивала Антонио Монда определи изданието като посветено на жените и с жени на преден план

"Брайтън 4" на Леван Когуашвили е грузинското предложение в надпреварата за Оскар

Филмът, удостоен с 3 награди в Трайбека, е копродукция с България

Кенет Брана представи най-личния си филм "Белфаст" в Лондон

Чернобялата полубиографична драма разказва за детството на британския актьор и режисьор в Северна Ирландия и ще можем да я гледаме на Киномания през ноември

"Страх" на Ивайло Христов е претендентът ни за "Оскар"

Любов отвъд страха - така може да се опише филмът с три думи

Режисьорът на "Дюн" се надява филмът да се хареса на феновете на романа на Франк Хърбърт

Критиците определят като неособено успешни екранизациите на "Дюн" от Алехандро Ходоровски в средата на 70-те години и Дейвид Линч (1984 г.), но похвалиха филма на Вилньов за визуалните ефекти