Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Гергана Гълъбова ни вкарва в "Студио за обезкостяване"

ДЕБЮТ

Гергана Гълъбова ни вкарва в "Студио за обезкостяване"

Тази вечер от 18:30 в The Steps Гергана Гълъбова представи дебютния си сборник с разкази "Вода за гледане" и късометражния анимационен филм "Студио за обезкостяване" на Мейлин Лазарова по един от разказите в книгата

Гергана Гълъбова и Мейлин Лазарова ще ни срещнат с късометражния анимационен филм "Студио за обезкостяване" на 24 октомври от 18:30 в The Steps

Гергана Гълъбова и Мейлин Лазарова ще ни срещнат с късометражния анимационен филм "Студио за обезкостяване" на 24 октомври от 18:30 в The Steps.

Гергана Гълъбова ще представи дебютния си сборник с разкази "Вода за гледане", като акцент ще бъде финалния разказ, чиято анимирана адаптация ще бъде излъчена в рамките на събитието. Срещаме се с авторката на сборника и режисьорската на филма, за да ни разкажат повече за проекта.

Гергана Гълъбова (Снимка: Диана Маджарова)

- Гери, какво те вдъхнови "Студио за обезкостяване"?
- Разказът е вдъхновен от разговор, който ми направи голямо впечатление.

Всъщност, случи се миналата година по това време. Бях на обяд с теб и Ешкол Нево и вие си разменяхте забавни истории, свързани с децата ви. Тогава ти сподели как дъщеря ти Софи много сериозно ти е разказала за новооткрито "Студио за обезкостяване".

Разбира се, Софи отхвърлила възможността да е видяла "Студио за обезкосмяване" - много настоятелно защитавала името "Студио за обезкостяване"! Замислих се как би изглеждало едно такова студио и реших да го пресъздам.

Купи книгата- Много хора излизат от студиото, имате ли любимо обезкостяване?
- Не ми се ще и да издавам прекалено много от сюжета. Имам любим момент от филма на Мейлин - частта със спагетите.

Този образ явно ѝ бе направил по-голямо впечатление отколкото на мен. Моят любим образ може би е отпуснатата надолу като примамка гелосана коса. Всичко започна с него. А и представете си едно червейче накрая на кукичка, но със зализана прическа в единия край - доста забавна гледка.

- Включихте ли се активно в създаването на филма? Имаше ли някакъв предварителен сценарии?
- Моят принос към филма е, че насочих вниманието на Мей към разказа. Един ден, може би дори не го бях написала целия, но ѝ споделих, че правя нещо, което би станало готина анимация.

"Ако си търсиш материя, прочети и виш дали ще ти допадне." Тя го хареса. От там нататък само досаждах и питах как върви творенето. Тя ми пращаше сториборд, рисунки, имах минимални насоки. Като цяло просто чаках да видя какво ще стане. Имах ѝ пълно доверие.

Гергана Гълъбова и Мейлин Лазарова ще ни срещнат с късометражния анимационен филм "Студио за обезкостяване" на 24 октомври от 18:30 в The Steps

- Мейлин, какво от разказа "Студио за обезкостяване" те грабна? Какво в него те накара да мислиш, че ще стане добър анимационен филм? 
- Това което най ме грабна в разказа беше фактът, че от една игра на думи Гери е измислила много различен разказ, какъвто не бях чувала досега.

Хареса ми, че обезкостяването може да се приеме буквално, или да се интерпретира като вид метафора, и за мен беше по-интересно да си го представя буквално - как крайници се влачат и веят в някакъв далечен софийски квартал. 

Гергана Гълъбова и Мейлин Лазарова ще ни срещнат с късометражния анимационен филм "Студио за обезкостяване" на 24 октомври от 18:30 в The Steps

Още Започва 18-ият Световен фестивал на анимационния филм

Започва 18-ият Световен фестивал на анимационния филм

- Мейлин, каква е твоята интерпретация на разказа? Страшен ли е, смешен ли е, абсурден ли е, има ли поука?
- Докато правех анимацията не мислех за някакво по-дълбоко значение или поука, реших да илюстрирам в доста буквален смисъл.

Моята интерпретация е, че в свят, в който обезкостяването замества терапията, то е само временно облекчение за проблеми, които са неизменима част от всекидневието ни.

Има елементи на абсурдност и сюрреализъм, за да вкара читателя собствената си интерпретация. 

Мейлин Лазарова (Снимка: Личен архив)

- Мейлин, разкажи ми малко повече за визуалната идентичност на филма? Как избра стила, цветовете, визията на героите? 
- За да развия визуалната идентичност на филма разглеждах различни късометражни анимации и някои от тях вдъхновиха естетиката и посоката в която исках да вървя.

Една от любимите ми анимации е Cat City на vewn, късометражен анимационен филм, който може да се гледа в YouTube.

Още "Щрих и Стих" - поезия в анимация в Галерия "Прегърни ме"

"Щрих и Стих" - поезия в анимация в Галерия "Прегърни ме"

Бях много впечатлена от стила на анимацията, интересните композиции и подходът към разказването на историята.

Друг филм, който ме вдъхнови беше японската анимация Perfect Blue (1997). В нея ми хареса начина, по който бяха постигнали този психологически хорър без да разчитат на шок или нещо визуално страшно, а ужасът се получава от собствената интерпретация на гледащия.

Това целях да постигна и аз в своя филм - самостоятелната интерпретация на зрителя да определи дали е страшно или не.

Още Френска продукция спечели Голямата награда на Световния фестивал на анимационния филм във Варна

Френска продукция спечели Голямата награда на Световния фестивал на анимационния филм във Варна

За персонажите в "Студио за обезкостяване" се водех по описанията в разказа на Гери, като им слагах по нещо отличително, но гледах да са достатъчно изчистени и опростени. Главната героиня исках да въплъщава някой, който е претоварен и смачкан от живота.

За цялостната естетика избрах лимитирана цветова палитра с преобладаващи зелени и сиви тонове, за да наблегнат на монотонното всекидневие което изживява нашата героиня. Целях да създам позната източноевропейска картина, отчасти носталгична, отчасти актуална, затова непременно трябваше да има панелки.

Музиката композирана от Алек Веждаров определено засили този пост-социалистически "дуумъризъм" и чувството на застиналост, монотонност и песимизъм, който се нарушава от появата на мистериозното студио. 

За режисьорката:
Мейлин Лазарова завършва "Компютърна анимация с арт и дизайн" в университета в Бормут през 2021-ва. Занимава се главно с 3D анимация и рисуване. "Студио за обезкостяване" е вторият ѝ самостоятелен късометражен проект.

За авторката:
Гергана Гълъбова завършва спец. "Английска литература с творческо писане" в Голдсмитс, Лондонски университет, и продължава обучението си в програмата "Преводач-Редактор" в Софийски университет "Св. Климент Охридски". Нейни текстове и преводи са публикувани в "Литературен вестник", вестник "Еволюция", сборниците "Опитай това", "Любовта за напреднали" и др. През 2021 печели Голямата награда на 43-тия Национален студентски литературен конкурс "Боян Пенев".

Още Ешкол Нево: Освобождение, рокендрол и човешки тревоги

Ешкол Нево: Освобождение, рокендрол и човешки тревоги

Още Ешкол Нево: Жаден съм като в пустиня за връщането към живота

Ешкол Нево: Жаден съм като в пустиня за връщането към живота

Още 5 италиански филма, които да гледате тази есен

5 италиански филма, които да гледате тази есен

Още Пет френски филма, които да гледаме тази есен

Пет френски филма, които да гледаме тази есен

 

 

Коментирай1

Календар

Препоръчваме ви

Маргарита Доровска: Изложбите не бива да бъдат самоцелни

"Изложбите не бива да бъдат самоцелни. Те трябва да ни отведат в друг свят - буквално са портал към друга вселена", казва културологът и куратор на Центъра за изкуство Кристо и Жан-Клод в Габрово

Ноа Зук: Публиката завършва електрическата верига на едно произведение

"Едно произведение на изкуството е малко като машина за смисъл", казва световноизвестният хореограф, който открива сезона в РЦСИ "Топлоцентрала" с пърформанса Shutdown

Хърватският графити майстор Славен Лунар: Искам да създавам хубави вибрации

Той е един от осноположниците на графити сцената в Хърватия и идва във Варна за фестивала PICTOPLASMA x Balkans

Боби Вълчев и 17 000 свещи срещу сивото ежедневие!

"Хората наистина ще видят нещо невиждано!", казва изтъкнатият музикант, който ни очаква на магичната сцена на Античния театър в Пловдив

Режисьорът Константин Божанов пред БТА: Киното не е олимпиада, на която да представяме България

"Между патриотизъм и национализъм разликата е доста тънка. Според мен идва от някакъв изграден национален комплекс, какъвто се наблюдава и при големите нации. Когато нации, които са исторически потискани, решат да се надигнат, става опасно" споделя режисьорът

Писателят Тодор П. Тодоров: Живеем в епоха, в която мислещият човек е застрашен вид

"Свободата на словото и правото на другия станаха нещо съмнително, нароиха се нови цензори, налагат се забрани, изключвания, черни списъци" споделя още писателят