"Коприна" - ДТ "Н.О. Масалитинов" Пловдив

по романа на Алесандро Барико

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

Участват:

Ивана Папазова , Маргита Гошева , Елена Кабасакалова , Патриция Пъндева , Мария Сотирова , Ирина Митева , Климентина Фърцова , Боряна Маноилова , Боряна Братоева , Радина Думанян , Симеон Алексиев , Троян Гогов , Константин Еленков , Тодор Дърлянов , Алексей Кожухаров , Венелин Методиев , Красимир Василев , Димитър Банчев , Ивайло Христов , Стоян Сърданов

Драматизация: Александър Секулов

Режисьор: Диана Добрева

Сценография: Мира Каланова

Костюми: Марина Райчинова

Музика: Петя Диманова

В "Коприна" по световно известния роман на Алесандро Барико търсещият човек достига до красотата през единствения познат път - саможертвата в любовта. Главният герой на разказа излиза от малкото пространство на търговията, прекосява целия свят, за да остане безмълвен пред красотата - единственото средство на цивилизациите, с което е възможно да прекосят времето. В империята на красотата човекът открива истинските размери на собствения си дух, осъзнава цената на обичта и смирението. Великата красота на любовта като крайна точка и цел на човешкото пътуване през живота е темата на този спектакъл. "Коприна" е метафора на човешкото безпокойство.

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

"Коприна" (Снимка: Георги Вачев/Драматичен театър-Пловдив)

Платоничната любовна история между френския търговец на копринени буби Ерве и безименно момиче, живеещо в японско владение, разгръща метафората на пътя като свързваща между различните цивилизации, поставя въпроса доколко те изобщо могат да бъдат съвместими, разкрива коренно противоположните разбирания за основни човешки категории като успех, печалба, цел на съществуването, обществена субординация, модерност и традиционност. Но над всички исторически събития, маркирани в спектакъла - бунтове в Япония, съд над литературното произведение на Бодлер "Цветя на злото", акостирането на американските кораби, нарушили вековната изолация на Япония, превръщането на френското селячество в промишлен буржоазен слой - властва неизменно нещо, което покорява и източната, и западната цивилизации: необяснимата красота.

1/1