Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Корейската художничка Джазу Янг с първа самостоятелна изложба в София

ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ

Корейската художничка Джазу Янг с първа самостоятелна изложба в София

През месец май Гьоте-институт България и изложбените пространства PUNTA/POSTA поставят акцент върху работата на Джазу Янг – корейска художничка, базирана между Берлин и Сеул. Изложбата ѝ Immanence търси пресечните точки между интензивната урбанизация и природните системи в центъра на София

Сътрудничеството между Гьоте-институт България и изложбените пространства PUNTA/POSTA продължава и тази година с гостуване на Джазу Янг - корейска художничка, базирана между Берлин и Сеул. Източник: Гьоте-институт

Сътрудничеството между Гьоте-институт България и изложбените пространства PUNTA/POSTA продължава и тази година с гостуване на Джазу Янг - корейска художничка, базирана между Берлин и Сеул. В практиката си тя поставя въпроси за връзката между хората и обитаваните от тях пространства, като се фокусира върху трансформацията на градските пространства и джентрификацията, която изтласква местни жители от домовете им.

Източник: Гьоте-институт

Първата ѝ самостоятелна изложба в България носи името IMMANENCE ("Иманентност"), а куратор на селекцията е Викенти Комитски.

Откриването е на 9 май, петък, от 18:00 часа в Гьоте-институт на ул. "Будапеща" 1.

Сътрудничеството между Гьоте-институт България и изложбените пространства PUNTA/POSTA продължава и тази година с гостуване на Джазу Янг - корейска художничка, базирана между Берлин и Сеул. Източник: Гьоте-институт

Още Голямото К: Магията на Южна Корея

Голямото К: Магията на Южна Корея

В работата си Джазу Янг често използва фрагменти от тъканта на града, които предстоят да бъдат безвъзвратно изгубени - остатъци от външни стени на сгради, антични плочки, парчета тапети от интериора на домове. В творбите ѝ тези мълчаливи, пренебрегвани обекти са преосмислени, за да ни напомнят за необятността на интимното пространство.

Янг изследва преживяванията на хората, повлияни от интензивните промени в града, през проекти, свързани с проблемите на преустройството и урбанизацията. Темпото на града, много по-ускорено от това на човешкото тяло, налага своята собствена скорост на хората, живеещи в него.

Тази неизбежна ситуация може да увреди по-деликатните аспекти на човешките сетива. Художничката се интересува не само от материалните елементи, които изграждат нашите градове, но и от живите такива. В работата си тя изважда на повърхността природните системи, които се развиват в градското пространство, но остават невидими.

В работата си Джазу Янг често използва фрагменти от тъканта на града, които предстоят да бъдат безвъзвратно изгубени - остатъци от външни стени на сгради, антични плочки, парчета тапети от интериора на домове. Източник: Гьоте-институт

В изложбата, разпростираща се между ПОСТА, галерията на Гьоте-институт и външното пространство на института, ще бъдат представени творби от серията и Immanence (Stolen Time) ("Иманентност (откраднато време)") и такива, направени специално за София. 

Още Посланикът на Южна Корея: Искам България да стане популярна дестинация за корейците

Посланикът на Южна Корея: Искам България да стане популярна дестинация за корейците

ПОВЕЧЕ ЗА ХУДОЖНИЧКАТА

ДЖАЗУ ЯНГ (родена през 1979 г. в Южна Корея) живее в Берлин и Южна Корея. Започва кариерата си като живописец, а в момента работи със смесена техника. В творбите си тя се занимава с градските промени, джентрификацията и връзката между хората и пространството.

Основен аспект на работата ѝ е събирането на строителни материали от изоставени сгради, които тя пренарежда в своята Materials Series ("Серия материали"), за да визуализира процесите на изчезване. Освен това тя се занимава с нематериалните аспекти на градските пространства, с невидимите, органични системи, които се развиват там, и с тяхното влияние върху човешките сетива.

Друг неин подход е отчуждаването на общественото пространство. В серията си Dots-Serie тя маркира къщи, предназначени за разрушаване, с червения си отпечатък от палеца - силно символичен жест в Южна Корея, който е равностоен на подпис. По този начин тя разглежда индивидуалната отговорност, градската трансформация и корупцията на пазара на недвижими имоти.

Янг все повече разширява изкуството си, включвайки теми като миграция и идентичност, като работи съвместно с бежанци. Нейни творби са показвани в самостоятелни изложби в Германия, Франция, Китай и Южна Корея, а сред последните й участия са в груповата изложба "Love Letters to the City" в Берлин и в галерия Kim Reeaa в Сеул.

Още Столичен куклен театър с гастрол в Южна Корея

Столичен куклен театър с гастрол в Южна Корея

Още Южна Корея увеличава финансирането на сериали

Южна Корея увеличава финансирането на сериали

Още Даниел Келман: Много германци несъзнателно компенсират вината на своите баби и дядовци

Даниел Келман: Много германци несъзнателно компенсират вината на своите баби и дядовци

Още Дискусия с германския журналист Норберт Мапес-Нидик ще се състои в "Гьоте институт"

Дискусия с германския журналист Норберт Мапес-Нидик ще се състои в "Гьоте институт"

 

Коментирай0

Календар

Препоръчваме ви

Оспорва се авторството на една от най-емблематичните военни снимки в историята

"Терорът на войната" е направена на 8 юни 1972 г. и придобива огромна стойност от тогава до днес

Истанбул започва мащабна реставрация на Света София

Проектът цели да укрепи 1500-годишната сграда срещу земетресения и да разкрие скрити пластове от историята ѝ

"Открития": Археологическият музей в Пловдив представя находките от изминалия сезон

Експозицията, която се организира за четвърти път, е със специалната подтема "Археологията и законът" и предлага на посетителите възможност да надникнат в регламентирания и отговорен процес зад всяко истинско археологическо откритие

Монументален релеф на последния асирийски владетел беше открит в древна Ниневия

Археолози от университета в Хайделберг обявиха "изключително" откритие в тронната зала на Северния дворец на цар Ашурбанипал

Вълнуващи портрети на сирийски бежанци, страдащи от безводието в Йордания

През април фотосерията на Ник Бранд "Ехото на нашите гласове" беше изложена в Ню Йорк по време на фотографското изложение на AIPAD в Park Avenue Armory

Да напуснеш дома: Музей, посветен на миграцията, отвори врати в Ротердам

"Изкуството понякога може да осигури по-добра база за обсъждане на политически теми като миграцията", коментира антропологът Катрин Бублацки