КРЕАТИВНИТЕ ИДЕИ
"Камъните-кучета" - една от най-големите маркетингови афери на 20-и век
"Pet Rock" направили милионер автора си Гари Дал, той издава ръководство по маркетинг
Редактор : / 12032 Прочита 0 Коментара
Гари Рос Дал - авторът на "лудата" идеяПрез 70-те години на миналия век на един обикновен почитател на нощните барове - Гари Рос Дал, му хрумва гениална идея - да продава камъни-домашни любимци.
Идеята му дошла спонтанно, след като една вечер се вслушал във възторжените разкази на други посетители в бара, за кучетата им. Гари придобил впечатлението, че колкото и да обичат домашните си любимци, на хората им тежат разходките им. Затова решил, че с камъните ще им е по-лесно...
Идеята се оказва толкова печеливша,че го прави милионер. Призната е за една от най-печелившите маркетингови идеи на 20-и век.
Гари Дал намира двама инвеститори и купува голямо количество камъни от Мексико. След това измисля специалната кутийка за пренасяне на камъните като живи същества - на мека постелка...
"Ако камъкът ви се стори твърде развълнуван, когато го изваждате от кутията, просто го поставете да си отдъхне върху стар вестник. Той веднага ще се успокои и ще си почива там, докато не го преместите!..", дава писмените си инструкции Дал.
Може би си мислите, че в тази лудост не е възможно да повярва разумен човек, но пазарът напълно опровергава подобен род съмнения.
Камъните-домашни любимци се появяват на пазара точно след края на войната във Виетнам. Американците очевидно са имали нужда да поразвеселят душите си с нещо леко и неангажиращо. Нещо "симпатично измамно", както се изразява един търговец.
След Рождество на 1975 г., в рамките на няколко месеца, Дал продава 1,5 млн камъни по 3,95 долара парчето, и става милионер.
В "стоката" му няма почти никаква инвестиция, ако не се сметне за такава кутията за пренасяне на "любимеца".
За да изпълни множеството поръчки, на креативния търговец му се наложило да наеме малък персонал.
След като за кратко време Гари Дал става милионер, се появили и множество негови подражатели. Те почнали да боядисват камъни в цветовете на американското знаме и дори да правят камъни "с научни степени". Камък-"бакалавър" струвал 3 долара, а "кандидат на науките" - 10.
Никой от тях, обаче, не постигнал зашеметяващия финансов успех на Гари Дал.
С част от парите от камъните-"домашни любимци", Дал и съпругата му организират в Лос Гатос салон в чест на знаменитата лидерка на движението за трезвеност Кари Нейшън и извършват и други благотворителни дейности. През 2001 г. Гари Дал издава книга-ръководство по маркетинг.
Еми МАРИЯНСКА