СЛИВАНЕ
Алексей Кондаков майсторски съчетава герои от класическото изкуство и сцени от съвременния живот в дигитални колажи
Повтаряща се тема за киевския художник е общественият транспорт, където митологични същества като Марс, Венера и Психея са в оживени автобуси или в метрото
Редактор : / 422 Прочита 0 Коментара

Дигиталните колажи на Уур Галенкуш разсичат съзнанието на две
На пръв поглед съвременният градски живот изглежда несъвместим с класическото изкуство.
Как е възможно сцени от гръцката митология, да взаимодействат с тези от сутрешното ни пътуване с метрото?
За украинския художник Алексей Кондаков това се оказва възможно... Мостът между епохите, художникът изгражда с дигитални колажи, разкрива My Modern Met.
Кондаков слива класическото изкуство с градски пейзажи, създавайки сюрреалистични композиции, които понякога са изненадващи, друг път хумористични, но винаги ... очарователни.
Повтаряща се тема за киевския художник е общественият транспорт, където митологични същества като Марс, Венера и Психея са в оживени автобуси или в метрото. Под зоркия поглед и с внимателната ръка на Кондаков тези фигури никога не изглеждат "не на място", а безпроблемно се сливат със заобикалящата ги среда.
Един от колажите на Кондаков, например, преосмисля картината на Пол Пийл "Малката овчарка" от 1892 г. В оригиналната картина на Пийл овчарката е седнала на скала край река, а кракът й нежно докосва повърхността на водата, докато тя се взира в отражението си. Тази специфична поза дава безброй възможности и Кондаков умело я използва в своя колаж. При Кондаков овчарката седи на жълт скутер, взирайки се надолу към тротоара, сякаш се готви да потегли към града.
Композицията е игрива, но е показателна за чувствителността на Кондаков. Той успява майсторски да пренесе момиче от 19-ти век в нашия свят, като присъствието й върху скутера е толкова естествено, колкото градският пейзаж зад нея.
Друг колаж съчетава изображение на метро и "Песен на ангелите" от Уилям-Адолф Бугро. Тук Дева Мария почива на седалка в метрото, стискайки бебето Исус в ръцете си, докато три ангела й правят серенада отгоре.
Този колаж е един от най-популярните на Кондаков и с основание: сцената е топла, почти носталгична, с приглушеното си осветление, което напомня за класически композиции и техники.
"Това произведение се превърна в едно от най-емблематичните и разпознаваеми в моето творчество", пише Кондаков за колажа.
"То привлече много повече внимание, отколкото бях подготвен, и до ден днешен, с наближаването на Коледа, получавам молби от цял свят - от църкви и енории - с молба да го използвам като празнична картичка."
Кондаков не се ограничава само до обществения транспорт, а обхваща всеки аспект от градския начин на живот. Някои колажи показват жени от класически произвдения, разхождащи кучета по улицата. Изобразява Ерос, Психея и ангел, подготвящи се за вечеря в кухнята на апартамент в съвремеността..
За да разберете повече за работата му, следвайте Алексей Кондаков в Instagram.
Пет изложби на млади дигитални артисти в пет български града